Про стан навчання учнів з предмета
«Захист Вітчизни»
У процесі вивчення в школі предмету «Захист Вітчизни» учні повинні усвідомити положення Конституції України про захист держави, Закону «Про загальний військовий обов’язок і військову службу», призначення Збройних сил та інших військових формувань, засвоїти основи цивільної оборони, військової справи, медико – санітарної підготовки.
Згідно з річним планом роботи школи у квітні 2019 року адміністрацією вивчалося питання щодо стану викладання предмета “Захист Вітчизни”. Узагальнення матеріалів здійснювалося шляхом перевірки календарно-тематичних, поурочних планів, записів у класному журналі, відвідування уроків, співбесід з учителем.
Предмет “Захист Вітчизни” у 2018/2019 навчальному році викладає вчитель Макогон Віталій Миколайович (29 років педагогічного стажу, кваліфікаційна категорія «спеціаліст І категорії» курси підвищення кваліфікації «Захист Вітчизни» 12.04.2014 №90/15)
Вивчення предмета здійснюється згідно з вимогами Закону України «Про військовий обов’язок та військову службу», Положенням про вивчення предмета «Захист Вітчизни», Програми «Захист Вітчизни», 10-11 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту. Київ. 2010. (Наказ Міністерства освіти і науки України від 30.07.2015 № 826). В 11 класі предмет «Захист Вітчизни» викладається 1,5 години на тиждень. Дівчата навчаються за програмою юнаків.
Макогон В.М. бере участь в роботі районного методичного об’єднання вчителів предмета «Захист Вітчизни», пропагує патріотичне ставлення до військової справи.
Предмет «Захист Вітчизни» планується відповідно до вимог чинних програм. Складено наступні документи:
Адміністрацією школи видано накази:
Основною організаційною формою предмета «Захист Вітчизни» є урок, що проводиться вчителем згідно програми та розкладу занять. Відвідані уроки показали, що вчитель Макогон В.М. в основному дотримується програмних вимог курсу, впроваджує на заняттях статутні вимоги, відпрацьовує вміння подавати та виконувати статутні команди. Відвідування уроків даного вчителя свідчить, що вони цілеспрямовано вирішують завдання шкільної освіти з предмета «Захист Вітчизни». Під час вивчення теоретичного матеріалу вчитель використовує елементи сучасних інноваційних педтехнологій.
В цьому році отримано сучасний кабінет «Захисту Вітчизни» ноутбук, проектор, 2 навчальні автомати Калашникова ( для збирання і розбирання), 2 ручні осколкові гранати, 2 загальновійськових захисних костюма, мультимедійний лазерний тир, плакати.
У роботі вчителя використовуються словесні, наочні та практичні методи засвоєння матеріалу.
Велика увага на уроках приділяється заходам безпеки учнів. За звітний період травмувань не відбувалося.
Заняття проводяться в кабінеті історії, в якому є серія плакатів з даного предмету, але відсутній «Куточок допризовника». Уроки «Захисту Вітчизни» проводяться згідно відповідної структури (теоретична частика, яка проводиться в кабінеті та практична, яка реалізується в спортивному залі, на спортивному майданчику. Переважають комбіновані уроки, в яких поєднуються повторення вивченого та засвоєння нового матеріалу
Теоретичні заняття Макогон В.М. проводить переважно у формі розповіді, бесіди з використанням наочності, розглядає поняття, визначення, основні положення тем, аналізує вимоги Статуту Збройних Сил України. На практичних заняттях вчитель формує навички виконання прийомів з військової справи і медико – санітарної підготовки.
При проведенні занять здійснюється поточне оцінювання знань учнів, але проаналізувавши записи в класному журналі виявилося, що не завжди виставляються поточні оцінки.
Також недостатньо уваги приділяється вогневій підготовці учнів, практичним навичкам стрільби з пневматичної зброї.
Організація і проведення навчально-польових занять планується директором школи. Для записів змісту тем та навчальних досягнень учнів на навчально-польових заняттях відведено окремі сторінки класного журналу. Кількість занять співпадає з кількістю в програмі.
З метою запобігання негативних процесів у духовній сфері особистості у школі проводиться робота щодо виховання у школярів почуття патріотизму, військового обов’язку перед Батьківщиною. У річному плані школи внесено тематичні виховні години, уроки мужності, зустрічі з військовослужбовцями АТО, конкурси на краще виконання віршів, пісень воєнної тематики, присвячені до дня Перемоги. У жовтні проведено заходи до Дня Захисника України та Дня українського козацтва, у грудні були проведені заходи до святкування Дня збройних сил України. В цьому році(15 травня) учні закладу приймуть участь у військово- патріотичній грі «Джура».
Результати перевірки рівня навчальних досягнень учнів згідно оцінювання за І семестр поточного навчального року:
клас | Кілкість учнів у класі | Рівень навчальних досягнень учнів за результами семестрового оцінювання | К.З Зн. | |||
низький | середній | достатній | високий | |||
11 | 13 | – | 2 | 11 | – | 0,7 |
В ході перевірки виявлено, що учні засвоюють навчальний матеріал на належному рівні.
Головною складовою патріотичного виховання є формування в учнів любові до «малої» Батьківщини, як складової України через знання історії, вивчення культури, звичаїв, обрядів.
Під час перевірки також, нажаль, було виявлено недоліки:
– несистематичне виставлення оцінок у щоденники учнів;
– вчитель не завжди коментує досягнення учнів відповідно до критеріїв оцінювання учнівських досягнень;
– не всі учні на уроках предмета «Захист Вітчизни» працюють у зошитах;
– недостатньо уваги приділяється вогневій підготовці учнів, практичним навичкам стрільби з пневматичної зброї,
– відсутня армійська полоса перешкод і не виконується практичне заняття вправ стрільби;
– не на належному місці стройова підготовка, не проводиться конкурс строю і пісні через малу кількість учнів, що вивчають предмет.
Виходячи з вище викладеного, та з метою покращення стану викладання предмету «Захист Вітчизни» в школі та підвищення рівня навченості учнів (читати далі)
Липчанiвський НВК © 2019