Про стан виховної роботи у
2018/2019 навчальному році
Виховна робота в закладі здійснюється на основі Закону України “Про загальну середню освіту”, Конвенції про права дитини, основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України, методичних рекомендацій щодо запобігання і протидії насильству, листу МОН № 1/9-486 від 07.07.2018 «Про деякі питання організації в закладах освіти виховної роботи щодо безпеки й благополуччя дитини у 2018/ 2019 навчальному році», наказу відділу освіти №276 від 13.09.2018 «Про організацію в закладах загальної середньої освіти Ізюмського району виховної роботи щодо безпеки й благополуччя дитини в 2018/ 2019 навчальному році» та інших.
Педагогічний колектив закладу постійно працює над удосконаленням виховного процесу в закладі. Кожен класний керівник визначив виховну проблему класу. Формування виховної роботи здійснюється відповідно основних положень нормативно-правових документів, які стосуються організації виховної роботи.
Протягом 2018/2019 навчального року виховна робота в закладі проводилась згідно затвердженого річного плану роботи закладу. Основні виховні заходи спрямовано на реалізацію поставленої проблеми: «Формування активної життєвої позиції в умовах особистісно- орієнтованого виховання».
На початку року було організовано роботу гуртків, узгоджено план їхньої роботи, сформовано банк дітей пільгових категорій, організовано обстеження матеріально-побутових умов дітей пільгового контингенту.
Планування виховної роботи класними керівниками – це один із головних факторів успішного виховного процесу. Класні керівники складають психолого-педагогічні характеристики класу, формують чіткі цілі та завдання виховної роботи з учнями. Планування ведеться за такими розділами: основні виховні заходи, індивідуальна робота з дітьми, охорона життя і здоров’я, робота з батьками, військово-патріотичне виховання.
В закладі організовано роботу шкільного методичного об᾿єднання класних керівників (керівник Кошелєва А.І.). Класні керівники складають виховні плани, які погоджено заступником директора з навчальної-виховної роботи Ельсеіді Л.М..
Результати стану проведення виховних годин в закладі показали, що класні керівники закладу в своїй роботі використовують основні нормативні документи про школу, плідно працюють у напрямку національного та громадянського виховання учнів, формування у них свідомого ставлення до навчання та праці, створення життєдіяльних класних колективів.
Якісно планують свої виховні години, а це є одним із головних факторів успішного освітнього процесу. Практикують різноманітні та цікаві форми роботи. Багато працюють із батьками, проводять цікаві форми індивідуальної роботи, приділяють багато уваги роботі із збереження життя й здоров’я учнів.
З метою сприяння розвитку особистості дитини, формуванню її інтелектуального та морального потенціалу; формуванню особистості патріота України гідного громадянина, який усвідомлює свою приналежність до сучасної Європейської цивілізації та організації змістовного дозвілля школярів протягом року проводилися різноманітні виховні заходи.
Як завжди навчальний рік почався зі свята Першого Дзвоника, але в новому форматі, в родинному колі. В І семестрі згідно плану було проведено День Миру, День фізичної культури, День партизанської слави, святковий концерт до Дня Вчителя, свято Золотої осені, День пам᾿яті жертв Бабиного Яру, ряд заходів присвячених Дню Захисника України. В листопаді проведено ряд заходів згідно плану з нагоди відзначення Дня Гідності та Свободи, заходи присвячені роковинам голодомору 1932-1933 років в Україні. В грудні лідери самоврядування організували акцію до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом, проведено ряд заходів щодо Всеукраїнського тижня права, були проведені заходи присвячені Дню Збройних сил України , святковий ранок присвячений Дню Святого Миколая, для учнів початкових класів та участь в церковному святкуванні. Традиційно закінчився семестр Новорічним святом. Другий семестр розпочався святкуванням «Масляної», в березні пройшли Шевченківські дні та свято 8-го Березня, в квітні «Чорнобиль – біль в душі моїй». В травні до дня пам’яті та примирення та дня Перемоги було організовано велозабіг, біговий марафон та мітинг біля меморіалу загиблим воїнам, проведено День вишиванки та ряд заходів присвячених Дню Європи. А закінчився навчальний рік святом Останнього дзвоника. Також проведено тематичні лінійки згідно плану закладу та рекомендаціям відділу освіти.
На початку навчального року в закладі було організовано учнівське самоврядування. Шляхом таємного голосування, з врахуванням особистих інтересів між учнями було обрано президента школи організовано, організоване чергування по школі, участь учнів у шкільних та районних заходах.
Варто відзначити, що всі ланки учнівського самоврядування працюють злагоджено, учні поважають президента школи, виконують поставлені вимоги, забезпечують самообслуговування.
З метою військово-патріотичного виховання було заплановано та виконано наступні заходи:
Пам᾽яті Героїв Небесної Сотні; вшанування жертв Голодомору.
З метою сприяння творчому розвитку особистості учні закладу прийняли активну участь у святі до Першого дзвоника, Дня учителя (кожен клас приготував по одному номеру для привітання вчителів), Свято «Золотої осені» (виставка осінніх виробів та конкурсна програма), свято Нового року (кожен клас приготував новорічну казку та з задоволенням представив її). Із захопленням діти прийняли участь у конкурсно-розважальній програмі до Дня Святого Валентина.
Концертно-розважальна програма до Міжнародного дня 8-го Березня.
Було організовано екскурсії до Харківського планетарію та Бугаївської медіатеки.
31 травня у закладі відбулося Свято Останнього Дзвоника на якому випускники прощалися зі школою та висловлювали слова вдячності.
Протягом року учні брали участь у прибиранні закріпленої за кожним класом території.
Для забезпечення здорового способу життя, в закладі проводились такі заходи:
В рамках проведення тематичних тижнів були організовані виховні години до Тижня права, Дня української писемності. Були організовані виставки малюнків до Дня Золотої осені, Дня Учителя, Нового Року, 8 Березня, 9 травня, Останнього дзвоника.
У постійній співпраці з батьками були класні керівники. На батьківських зборах розглянуті питання: результати навчання учнів, відвідування навчальних занять, стан дитячого травматизму, аналіз стану дисципліни, профілактика захворювань, питання профорієнтації, підготовка до державної підсумкової атестації, літнє оздоровлення учнів, безпека життєдіяльності учнів під час канікул. На батьківських зборах виступили вчителі – предметники, які ознайомили батьків про стан успішності дітей та проблемами, які виникають під час навчання. Були організовані зустрічі з медичними працівниками.
Художньо-естетичне виховання та сприяння творчому розвитку особистості впроваджувалось класними керівниками, вчителем малювання Черненко Г.В., адміністрацією закладу.
В 2018/2019 навчальному році учні прийняли активну участь у районних та обласних конкурсах :
– районному етапі конкурсу «Птах року»;
– районний етап конкурсу новорічних малюнків і композицій, у виставці малюнків «Великодня писанка»;
– районний конкурс «Молоді таланти Харківщини»;
– районний та обласний етап конкурсу «Молодь за здоровий спосіб життя»;
– районний та обласний етап конкурсу «Валеологічна культура – вибір ХХІ століття»;
– обласному фестивалі дитячої творчості «Жива вода – Дельта» .
Класні керівники якісно планують свої виховні години, а це є одним із головних факторів успішного освітнього процесу. Постійно в своїй роботі практикують різноманітні та цікаві форми роботи. Працюють із батьками, проводять цікаві форми індивідуальної роботи. Усі класні керівники приділяють увагу роботі із збереження життя й здоров’я учнів.
З метою задоволення особистісних потреб учнів, їх самореалізації та самовдосконалення, максимального розвитку творчих здібностей, створення оптимальних умов для розвитку індивідуальних можливостей учнів у школі організовано роботу гуртків: «Футбол» (керівник Шкарлет В.Я.), «Естрадний спів» (керівник Чумак Р.О.), «Біологія людини» (Ельсеіді Л.М.), «Виготовлення сувенірів» ( Черненко Г.В.).
З учнями девіантної поведінки постійно проводилася відповідна робота: профілактичні бесіди, відвідування учнів вдома, бесіда з учителями з приводу поведінки на уроках. До роботи з вищевказаними сім’ями та учнями залучалися представники соціальних служб, голова Бригадирівської сільської ради та представники ювенальної превенції.
З метою виявлення випадків насильства та булінгу проводилися анкетування та тематичні лінійки.
В закладі постійно велика увага приділялась профілактичній роботі. Проводилися тематичні бесіди з учнями різних класів з метою запобігання девіантної поведінки та розвитку в дітях толерантності, співробітництва з навколишніми (5-8 кл). Це дало змогу продуктивному спілкуванню з учнями в позитивному контексті.
Протягом року відбувався соціально-педагогічний супровід учнів закладу:
– складено банк даних дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
– проведено контроль стану утримання дітей-сиріт, дітей-інвалідів;
– оформлені соціальні паспорти дітей пільгового контингенту;
– учні забезпечені безкоштовним харчуванням, шкільним приладдям та підручниками;
– організовано літнє оздоровлення для дітей, які потребують соціальної підтримки.
Для батьків дітей, які потребують соціальної підтримки надавались консультації щодо соціального захисту. Діти поінформовані про роботу гуртків, за бажанням та фізичною можливістю діти відповідної категорії залучені до позашкільної роботи на базі закладу.
Допомагає у виховній роботі шкільна бібліотека. Протягом року проводились ряд заходів та тематичних виставок. Крім того ведеться календар знаменних дат.
З боку адміністрації закладу ведеться контроль за відвідуванням учнями навчальних занять. Підсумки відвідування аналізуються заступником директора з навчально-виховної роботи, класними керівниками, розглядаються на нарадах при директорі, періодично на педрадах, радах профілактики.
Системою виховної роботи закладу передбачалося залучення учнів до різних форм творчої та суспільно-корисної діяльності, зокрема пізнавальної, оздоровчої, трудової, художньо-естетичної, спортивної, ігрової, що організовувалися в години дозвілля, тобто, позаурочний час.
Зміст виховної роботи був спланований на весь період навчального року, в конкретному класі з урахуванням вікових індивідуальних та психолого-педагогічних особливостей дітей.
Серед виховних напрямків найбільш актуальним став напрямок національно-патріотичного виховання, громадянського виховання, яке спиралося на ідеї гуманізму, соціального добробуту, свободи, толерантності, відповідальності, здорового способу життя, готовності до постійного вдосконалення протягом життя.
Актуальним в системі виховання учнів закладу було питання безпеки життєдіяльності дитини, збереження її життя та здоров’я, формування вміння захистити себе в навколишньому середовищі.
Класним керівникам необхідно дедалі покращувати ефективність профілактичної роботи, підвищувати рівень обізнаності із зазначеної проблеми, компетентності щодо виконання необхідних дій.
Протягом року класні керівники та їхні вихованці брали активну участь у підготовці та проведенні загальношкільних виховних заходів, які були високо оцінені глядачами.
Але є проблеми, які слід вирішувати у новому навчальному році. Потрібно урізноманітнювати форми виховної роботи: диспути, різні форми роботи із книгою, періодичною пресою, усні журнали, екскурсії, вікторини, змагання за віковими категоріями.
На наступний навчальний рік заклад ставить перед собою такі завдання:
Виходячи з вищезазначеного (читати далі)
Липчанiвський НВК © 2019